Škampovo kvarteto odstartovalo svou strmou uměleckou dráhu v březnu roku 1989 na pražské AMU pod vedením profesorů Antonína Kohouta a Milana Škampy, členů legendárního Smetanova kvarteta, a velice rychle zdomácnělo na našich a zahraničních pódiích. K tomu jim pomohly i studijní pobyty na Scuola di Musica di Fiesole u Pierro Farulliho z Quartetto Italiano, u pianisty Malcolma Fragera, u členů Amadeus Quartet, Waltera Levina z Quartet LaSalle, a další.
Po obdržení několika cen na mezinárodních soutěžích komorní hudby získali první cenu v prestižní světové soutěži Charlese Hennena v holandském Heerlenu. V roce 1992 kvarteto získalo zvláštní cenu Českého komorního spolku, o rok později následovalo velmi úspěšné vystoupení v londýnské Wigmore Hall, za něž obdrželo cenu Královské filharmonické společnosti Best Debut 1993. V říjnu následujícího roku se pak soubor stal vůbec prvním rezidenčním kvartetem v historii Wigmore Hall, kde v letech 1994-1998 odehrál desítky koncertů.
Kvarteto vystupuje v Evropě, Japonsku, Severní a Jižní Americe, Mexiku a Austrálii. Se svým publikem se setkává na pódiích prestižních hudebních festivalů v Melbourne, Aspenu, Berlíně, Gstaadu, Edinburghu, Istanbulu, Paříži aj. Pravidelně vystupuje ve významných světových hudebních centrech, jakými jsou např. londýnská Wigmore Hall, Concertgebow Amsterdam, pařížské divadlo Chatelet, vídeňský Musikverein, Lincoln Centre a Carnegie Hall v New Yorku, či Suntory Hall v Tokiu, jakož i ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Pravidelně přijímá pozvání na mezinárodní festivaly komorní hudby, z poledních let jmenujme festivaly v holandském Orlandu, norském Stavangeru, německém Schleswig-Holstein a Schwetzingen. Se Škampovým kvartetem pravidelně spolupracují významní umělci - Josef Suk, Dagmar Pecková, Jiří Bárta, Janine Jansen, Kathryn Stott, Michael Collins, Ronald van Spaendonck, Nikolaj Děmiděnko, Itamar Golan, Melvyn Tan aj.
Na řadě alb hudebního vydavatelství Supraphon hraje Škampovo kvarteto skladby Haydna, Mozarta, Beethovena, Schuberta, Smetany, Dvořáka, Brahmse, Suka a Ravela. Spolupráce kvarteta s českou cross-over umělkyní a skladatelkou Ivou Bittovou na jejím albu „Iva Bittová Classic“ je mistrovským spojením názvuků romské, moravské lidové hudby a jazzu. Jejich další CD s oběma Janáčkovými kvartety získalo “Cenu Harmonie za nejlepší nahrávku roku 2001” v kategorii komorní hudby. Totéž ocenění si odnesli o dva roky později za CD s moderní interpretací obou kvartetů Bedřicha Smetany. Jejich „BBC Lunchtime Concert“ s Melvynem Tanem byl vybrán jako první CD v sérii nahrávek „Live from Wigmore Hall“ pro vydavatelství „BBC World Label“. V červnu 2007 vydalo Škampovo kvarteto další nahrávku pro značku Supraphon, obsahující Dvořákův klavírní kvintet op.81 s Kathryn Stott a kontrabasový kvintet op.77 s Laurene Durantel. V říjnu téhož roku vyšla jejich další živá nahrávka v sérii „Life from Wigmore Hall“ s kvartety Mozarta, Smetany a Šostakoviče.
Škampovo kvarteto věnovalo vždy mimořádnou pozornost Janáčkově hudbě. Vznikl tak první originální projekt koncertů v letech 2001-2002 „Janáček a jeho moravské kořeny“. Oba smyčcové kvartety v něm znějí spolu s moravskou lidovou hudbou ve vlastní úpravě s průvodním slovem. Další projekt vznikl u příležitosti roku české hudby 2004, kdy Škampovci prohloubili svoji spolupráci s Ivou Bittovou. Pro Supraphon natočili Janáčkovu sbírku „Lidová poezie v písních“ v kvartetní transkripci Vladimíra Godára a vlastním originálním aranžmá. Tento program byl úspěšně proveden na festivalu České sny 2004 v tuzemsku i zahraničí.
Z významných počinů Škampova kvarteta zmiňme i jejich pedagogické aktivity. Vedle mistrovských kurzů pro Wigmore Hall, Concertgebow Amsterdam či University of Mexico City a jiné instituce či hudební festivaly je to zejména spolupráce s londýnskou Royal Academy of Music, kde jsou od září 2001 jmenováni hostujícími profesory v oboru komorní hudby na katedře smyčců.
Petra Brabcová je zkušenou komorní a orchestrální hráčkou. Studovala na Gymnáziu Jana Nerudy s hudebním zaměřením ve třídě prof. Jiřího Fišera. Dále na Pražské konzervatoři u prof. Jaroslava Foltýna a poté získala stipendium na Michigan State University v USA, kde studovala 2 roky pod vedením Charlese Avshariana. Svá studia zakončila na AMU v Praze u prof. Ivana Štrause. Opakovaně se zúčastnila prestižních kurzů na Meadowmount School of Music (USA) a dalších mistrovských kurzů vedených Rugierem Riccim, Zakharem Bronem, Silvii Marcovici, Stephenem Shippsem, Andresem Cardenesem, Arturem Delmonim, Gerardem Ribeirem a Semionem Yaroshevichem.
Je laureátkou mnoha mezinárodních soutěží: Beethovenův Hradec 2002 - 2. cena, Michagan State University Honor Competition 2006 -1. cena, American String Teachers National Solo Competition 2007 - 1. cena, Henri Marteau International Violin Competition 2008- Audience Award, Pražské jaro 2010 - Cena Josefa Suka.
Je členkou České filharmonie, kde od roku 2015 zastává pozici vedoucí skupiny druhých houslí. Je také členkou klavírního tria Orbis, které je laureátem několika mezinárodních soutěží a držitelem Ceny Českého spolku pro komorní hudbu za rok 2010. Dále spolupracuje s orchestry Česká Sinfonietta a Pražští komorní sólisté.V letech 2010–2014 byla členkou orchestru PKF-Prague Philharmonia.
Adéla Štajnochrová je absolventkou Konzervatoře v Praze (ve třídě Dany Vlachové) a Akademie múzických umění v Praze (ve třídě prof. Petra Messiereura). V průběhu studií na AMU jí byl umožněn roční výměnný pobyt na londýnské Guildhall School of Music and Drama v rámci programu Erasmus. Svá studia v Londýně prodloužila o další rok a absolvovala zde postgraduální kurz. Kromě moderních houslí (u prof. Krzysztofa Smietany) rozšířila svůj zájem o autentickou interpretaci staré hudby na barokní housle, které studovala ve třídě Rachel Podger. Byla vybrána do studentského programu London Symphony Orchestra obnášející možnost zkoušet a koncertovat s tímto renomovaným orchestrem.
Zúčastnila se mnoha interpretačních kurzů, kde pracovala např. s L. Kaplanem, S. Ashkenasim, I. Levin, M. Bourguem, J. Hollowayem a dalšími.
Jako členka ArteMiss tria a Škampova kvareta se věnuje především komorní hudbě. Navíc působí v souborech zabývajících se poučenou interpretací staré hudby (Collegium 1704, Musica Florea, Ensemble Inégal) a vystupuje i sólově. Dokončila doktorandské studium na AMU, ve kterém se zabývala otázkou interpretace skladeb L. v Beethovena.
Martin Stupka se narodil v Praze a jeho hudební počátky jsou od dětství spjaty se zobcovou flétnou, houslemi a akordeonem. Na violu začal hrát na hudebním Gymnáziu Jana Nerudy, pokračoval na Pražské konzervatoři a studia završil v Berlíně na Hochschule für Musik Hanns Eisler a na Universität der Künste. Při svých studiích se potkal s osobnostmi jako Libor Nováček, Karel Doležal, Volker Sprenger, Yuta Nishiyama, Tabea Zimmermann, Wolfram Brandl, Eberhard Feltz, Artemis Quartet v čele s Natalia Prischepenko či Günter Pichler.
Další zkušenosti a prohloubení zájmu o různé hudební žánry získal Martin účastí na rozličných interpretačních kurzech barokní, komorní i jazzové hudby.
Jako sólista získal spolu s Danou Oerterovou cenu Bohuslava Martinů na festivalu Mladé Pódium za provedení jeho Divertimenta pro housle, violu a orchestr. Opakovaně vystupuje v rozhlase či televizi a je pravidelně zván na natáčení.
Martin je členem Škampova kvarteta a též vyhledáváným violistou, který pravidelně koncertuje s Andromeda Mega Express Orchestra a spolupracuje s ansámbly komorními (Sinus Quartett, Československý komorní orchestr Praha, komorní orchestr Berg, Talichova komorní filharmonie, Pražský komorní orchestr), barokními (Collegium Marianum, Collegium 1704, Musica Florea), stejně tak i jazzovými (Octothorpe, Mira Mode Orchestra, Ring Ensemble) či folklorními (FS Rosénka). Je pravidelně zván účinkovat na českých i zahraničních festivalech.
Kromě této spolupráce absolvoval mimo jiné vystoupení na festivalu JAZZ Baltica (s Gerdur Gunnarsdottir Quartett a Don Friedman Trio - Don Friedman, Joe La Barbera, Martin Wind), ve Volksbühne Berlin v představení "Antigone/Elektra" režiséra Wernera Schrötera či projektu "Sounds of Jerusalem" skladatele Leona Gurwitsche.
Martin učil na letních mistrovských kurzech v Dobřichovicích a v současnosti pedagogicky působí na Hudební fakultě AMU.
Na violoncello začal hrát v 6 letech. Od počátku se věnoval také hře v komorním orchestru a klavírním triu. Vystudoval Konzervatoř v Brně a Akademii múzických umění v Praze, kterou doplnil stáží na Pařížské Conservatoire national supérieur de musique et de danse u Jean-Marie Gamarda. Další vzdělání získal na mistrovských kurzech u Daniila Šafrana a Jiřího Bárty.
Sólově vystupuje Lukáš Polák s Plzeňskou filharmonií, Filharmonií Hradec Králové, Talichovým komorním orchestrem, Moravským komorním orchestrem. Spolupracuje s pianisty Martinem Kasíkem, Miroslavem Sekerou, Stanislavem Gallinem.
V oblasti komorní hudby zúročil načerpané zkušenosti dlouholetým členstvím ve Škampově kvartetu (www.skampaquartet.cz), působícím napříč Evropou, USA, Japonskem. Spolu s ním absolvoval koncerty na nejprestižnějších světových pódiích: Wigmore Hall v Londýně, Concertgebow v Amsterdamu, v pařížském divadle Chatelet, Musikverein ve Vídni, Lincoln Centre a Carnegie Hall v New Yorku atd. Spolupracoval s významnými hudebními osobnostmi, jako jsou Chloe Hanslip, Frans Helmerson, Jiří Bárta, Kathryn Stott, Michael Collins, Ronald van Spaendonck, Pablo Barragán, Nikolaj Děmiděnko, Itamar Golan, Melvyn Tan, Konstantin Lifschitz, Christian Poltera a dalšími. Pravidelně vystupuje na Mezinárodním festivalu komorní hudby Jiřího Bárty v Kutné Hoře. Natočil několik CD s komorní hudbou pro společnosti Supraphon, Champs Hill Records, Wigmorehall Live, Radioservis a další.
Bohaté zkušenosti v orchestrální praxi sbíral Lukáš Polák již od svých 12 let. Profesionálně působil jako koncertní mistr v Pražském Komorním Orchestru, často hrajícím bez dirigenta, koncertní mistr komorního orchestru Hilaris (www.hilarisorchestra.com), koncertní mistr komorního orchestru Berg zaměřeného na soudobou hudbu (www.berg.cz). Dále byl několikaletým zástupcem koncertního mistra ve Slovenské Filharmonii (www.filharmonia.sk) pod šéfdirigentským vedením Emmanuela Villauma a Jamese Judda. Je hráčem Českého národního symfonického orchestru (www.cnso.cz), který kromě klasické hudby často žánrově vybočuje ke crossover projektům a filmové hudbě a kde pracuje v rámci violoncellové skupiny na všech pozicích, od koncertního mistra až po tutti. V sočasné době působí jako koncertní mistr orchestru opery Janáčkova divadla v Brně (ndbrno.cz).